Obchodní podmínky
I. Základní ustanovení a definice
1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydány:
Galaxi spol. s r. o.
IČO: 36340774 DIČ: SK2021920560
se sídlem: Nádražná 9031/7A, Myjava 90701
zapsané u Okr. soudu Trenčín, oddíl 8872/R, vložka Sro
Vlastník a provozovatel portálu:
Kontaktní údaje:
email : eshop@spzpodlozky.cz
telefon: +421 944 056 452
(dále jen „Obchodník)
aktualizováno dne: 16.9.2025
2. Těmito všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen „VOP“) se upravují práva a povinnosti Obchodníka a kupujícího (dále jen „Kupující”) při koupi zboží nabízeného Obchodníkem prostřednictvím elektronického obchodu na internetové stránce Obchodníka www.spzpodlozky.cz (dále jen „Internetový obchod”) a jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavřené mezi Kupujícím a Obchodníkem na dálku prostřednictvím elektronického obchodu na internetu (dále jen „Kupní smlouva”). (Obchodník a Kupující společně dále jen „Smluvní strany“).
3. Smluvní vztahy uzavřené mezi Obchodníkem a Kupujícím se řídí právním řádem Slovenské republiky, to však neovlivňuje použití kogentních ustanovení práva země obvyklého pobytu spotřebitele.
4. Ustanovení těchto VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. V případě rozporu má přednost sjednání v kupní smlouvě před ustanoveními těchto VOP. VOP se vztahují na koupi zboží objednaného prostřednictvím Internetového obchodu, přiměřeně také na koupi zboží objednaného prostřednictvím prostředků dálkové komunikace, jakož i na koupi zboží objednaného osobně na provozovně Obchodníka. Tyto VOP blíže upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran.
5. VOP vstupují v platnost dnem jejich zveřejnění na Internetovém obchodu a jsou dostupné jednak na Internetovém obchodu jakož i v sídle Obchodníka.
6. Kupujícím se rozumí fyzická osoba, nebo právnická osoba, která si elektronicky objedná zboží prostřednictvím Internetového obchodu. Pokud Kupující:
- je spotřebitelem ve smyslu § 419 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (NOZ) v platném znění, tedy pokud se jedná o Kupujícího, který při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo povolání, řídí se vztahy neupravené těmito všeobecnými obchodními podmínkami příslušnými ustanoveními NOZ (např. § 1810 a násl.).
- není spotřebitelem ve smyslu § 419 NOZ, vztahy mezi Kupujícím a Obchodníkem, které nejsou upraveny těmito všeobecnými obchodními podmínkami, se řídí příslušnými ustanoveními NOZ, pokud zvláštní předpis nestanoví jinak. Této osobě nepřísluší práva spotřebitele podle platných právních předpisů.
7. Objednávkou se rozumí odeslaný elektronický objednávkový formulář obsahující informace o Kupujícím, seznamu objednaného zboží z nabídky Internetového obchodu se specifikací a celkovou cenu tohoto zboží, příp. cenu za poštovné, zpracovaný systémem Internetového obchodu.
8. Zbožím se rozumí všechny produkty uvedené v platném katalogu Obchodníka na Internetovém obchodu.
9. Reklamací znamená uplatnění odpovědnosti za vady výrobku (zboží/služby) podle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (NOZ), v platném znění.
10. Reklamačním řízením se rozumí řízení týkající se odpovědnosti za vady.
II. Informace o zboží a cenách
1. Informace o zboží, včetně uvedení ceny jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu Internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží, pokud toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v Internetovém obchodu. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně dohodnutých podmínek.
2. Zobrazení zboží v katalogu Internetového obchodu představuje nezávaznou výzvu Kupujícímu k podání objednávky. K uzavření kupní smlouvy dochází až po přijetí objednávky Obchodníkem, a to po ověření dostupnosti objednaného zboží (např. typ, barevné provedení, počet kusů).
3. V Internetovém obchodu jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodu platí jen v případech, kdy je zboží doručováno na území České republiky. Doručení do jiných států je možné až po individuálním nacenění a dohodě s Prodávajícím.
4. Případné slevy z kupní ceny zboží není možné vzájemně kombinovat, pokud se nedohodne Obchodník s Kupujícím jinak.
III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
1. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
2. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
- prostřednictvím svého zákaznického účtu, pokud provedl předcházející registraci v Internetovém obchodu,
- vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
3. Podmínkou platnosti objednávky je pravdivé a úplné vyplnění všech údajů. Za podstatné náležitosti objednávky se považují:
- Identifikace Kupujícího, tj. obchodní jméno nebo jméno a příjmení, sídlo/bydliště, IČO, DIČ, kontakt (telefonní číslo a e-mailová adresa);
- Kód objednávaného zboží podle katalogu nebo též jeho popis;
- Množství objednávaného zboží;
- Způsob platby za objednávku;
- Adresa místa dodání zboží (pokud nebude tento údaj uveden, má se za to, že zboží má být dodáno na adresu sídla/bydliště Kupujícího);
- Jméno a příjmení osoby oprávněné k převzetí dodávaného zboží (pokud nebude tento údaj uveden, má se za to, že k převzetí dodávaného zboží je oprávněn Kupující, případně jakýkoli jeho zaměstnanec).
- Souhlas Kupujícího s těmito VOP
4. Před odesláním objednávky je Kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Pokud nebude objednávka obsahovat náležitosti podle předcházejícího článku, je považována za neúplnou. Obchodník se v takovém případě pokusí kontaktovat Kupujícího a vyzvat ho k odstranění nedostatků objednávky a jejímu případnému upřesnění a/nebo doplnění. Okamžikem doručení údajů upřesňujících a/nebo doplňujících objednávku Obchodníkovi se objednávka považuje za úplnou.
5. Obchodníkem obdržená objednávka je považována za návrh Kupní smlouvy a je pro Kupujícího závazná. Bezodkladně po obdržení objednávky zašle Obchodník Kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou Kupující při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální VOP Obchodníka.
6. Všechny objednávky přijaté Obchodníkem jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není Kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky Obchodníkem. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonním čísle Obchodníka nebo elektronickou zprávou na email Obchodníka, obě uvedené v těchto VOP.
7.Kupní smlouva mezi Obchodníkem a Kupujícím vzniká na základě závazného potvrzení objednávky Obchodníkem. Obchodník ji potvrdí e-mailovou zprávou (na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou v objednávce) přijetí objednávky Kupujícího, a to bezodkladně po jejím doručení Obchodníkovi, nejpozději do 72 hodin od doručení objednávky, jinak platí, že k uzavření Kupní smlouvy mezi Smluvními stranami nedošlo. Kupující je povinen zkontrolovat, zda mu v uvedené lhůtě bylo doručeno potvrzení objednávky, a to i v jiných složkách emailového účtu jako například ve spamu a rovněž také obsah objednávky uvedený v e-mailové zprávě Obchodníkem. V případě zjištění nesrovnalostí týkajících se obsahu objednávky potvrzené ze strany Obchodníka, je Kupující povinen na to upozornit Obchodníka prostřednictvím e-mailové zprávy zaslané na e-mailovou adresu eshop@spzpodlozky.cz.
8.V případě, že některou z požadavků uvedených v objednávce nemůže Obchodník splnit, zašle Kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh Kupní smlouvy a Kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením Kupujícího o přijetí této nabídky Obchodníkovi na jeho emailovou adresu eshop@spzpodlozky.cz.
9. Předmětem uzavřené Kupní smlouvy je závazek Obchodníka dodat Kupujícímu zboží na určené místo dodání v dohodnutém množství, ceně, kvalitě a termínu a závazek Kupujícího zboží v místě dodání v dohodnutém čase převzít a zaplatit za něj v dohodnutém termínu splatnosti kupní cenu a poštovné, pokud povinnost zaplatit poštovné vyplývá z Kupní smlouvy.
10.Kupující souhlasí s tím, že součástí objednávky je jeho povinnost zaplatit cenu za objednané zboží, přičemž uvedenou skutečnost výslovně potvrzuje při odesílání objednávky, kde je uvedeno, že se jedná o objednávku s povinností platby.
11. Jakákoli změna objednávky po uzavření Kupní smlouvy je možná jen po vzájemné dohodě Kupujícího a Obchodníka.
12. Kupní smlouva se uzavírá na dobu do úplného vypořádání závazků smluvních stran vyplývajících z Kupní smlouvy, resp. na dobu do okamžiku jejího zrušení postupem vyplývajícím z VOP a příslušných právních předpisů.
13. Obchodník neodpovídá za zpoždění dodávky a za škodu, která byla způsobena důsledkem toho, že Kupující při registraci nezadal všechny požadované údaje a/nebo vyplnil registraci v Internetovém obchodu chybně. Obchodník také neodpovídá za škodu, která byla způsobena Kupujícímu důsledkem toho, že Kupující zapomněl své přístupové heslo a/nebo se přístupové heslo Kupujícího dostalo do rukou nepovolaných osob bez zavinění Obchodníka.
IV. Zákaznický účet
1. Na základě registrace Kupujícího provedené v Internetovém obchodu může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může Kupující provádět objednávání zboží. Registrace není podmínkou objednání zboží z Internetového obchodu.
2. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je Kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny vkládané údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je Kupující při jakékoli jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené Kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou Obchodníkem považovány za správné.
3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Obchodník nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami, pokud nebylo zapříčiněno zaviněným jednáním či opomenutím na straně Obchodníka.
4. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
5. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Obchodníka, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
V. Platební podmínky a dodání zboží
1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží podle kupní smlouvy může Kupující Obchodníkovi zaplatit následujícími způsoby:
- Bezhotovostně převodem na bankovní účet Obchodníka č. 2601447501/2010, vedený u Fio banka, a.s., pobočka zahraniční banky. Při tomto způsobu platby je Kupujícímu zasláno zboží jím zvoleným přepravcem po uhrazení a připsání celé částky zboží uvedeného v objednávce na účet
- Bezhotovostně platební kartou prostřednictvím platební brány Stripe. Po dokončení objednávky bude Kupující automaticky přesměrován na platební stránku platební brány. Platební údaje potřebné k realizaci platby zadává Kupující přímo na podstránce platební brány Obchodník s údaji o platební kartě nepřichází do kontaktu.
- Dobírkou v hotovosti při převzetí zboží. Při tomto způsobu platby Kupující uhradí celou částku za zboží uvedený v objednávce při převzetí kurýrovi vybraného přepravce. Tento způsob platby je možný pouze při objednávkách do maximální hodnoty 1250 Kč.
- V hotovosti (tento způsob platby je možný pouze při objednávkách do maximální hodnoty 1250 Kč) nebo platební kartou při osobním odběru na provozovně Obchodníka. Při tomto způsobu platby Kupující uhradí celou částku za zboží uvedený v objednávce při převzetí Obchodníkovi.
- V hotovosti (tento způsob platby je možný pouze při objednávkách do maximální hodnoty 1250 Kč) nebo platební kartou při osobním odběru na výdejně zásilek. Při tomto způsobu platby Kupující uhradí celou částku za zboží uvedený v objednávce při převzetí zaměstnanci provozovny odběrního místa vybraného přepravce.
2. Společně s kupní cenou je Kupující povinen zaplatit Obchodníkovi náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvní výši. Pokud není dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklad spojený s dodáním zboží.
3. V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 30 dnů od uzavření kupní smlouvy.
4. V případě prodlení Kupujícího s úhradou ceny o více než 30 dnů po uplynutí lhůty splatnosti je Obchodník oprávněn od smlouvy odstoupit. Pokud je Kupující spotřebitel, Obchodník je oprávněn od smlouvy odstoupit až po marném uplynutí dodatečné přiměřené lhůty na zaplacení, kterou Kupujícímu poskytl v písemné výzvě (emailem). Odstoupením od smlouvy nezaniká právo Obchodníka požadovat od Kupujícího náhradu škody, úrok z prodlení nebo úhradu nákladů spojených s uplatněním pohledávky. Pokud bylo zboží upraveno podle přání Kupujícího nebo vyrobeno na míru, Obchodník má právo požadovat úhradu celé ceny i po odstoupení od smlouvy z důvodu prodlení Kupujícího.
5. V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje Kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.
6. V případě bezhotovostní platby je závazek Kupujícího zaplatit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet Obchodníka.
7. Obchodník nepožaduje od Kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
8. V případě, že Kupující zvolí způsob úhrady v hotovosti při osobním odběru přímo u Obchodníka, je Obchodník povinen vystavit Kupujícímu řádný pokladní doklad. Při platbě v hotovosti kurýrovi nebo na výdejním místě, které není provozováno Obchodníkem, odpovědnost za vystavení dokladu a případné splnění zákonných povinností nese příslušný dopravce nebo provozovatel výdejního místa.
9. Zboží je Kupujícímu dodáno:
- na adresu určenou Kupujícím v objednávce
- prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny, kterou Kupující určil,
- osobním odběrem v provozovně Obchodníka.
10. Volba způsobu dodání se provádí v průběhu objednávání zboží.
Dodání je zpoplatněno v závislosti na způsobu dopravy a vybraného přepravce.
Direct Parcel Distribution SK s.r.o. (dále jen DPD kurýr): 0 Kč s DPH
Packeta Slovakia s. r. o. (dále jen Zásilkovna / Packeta) : 0Kč s DPH
Doručení s platbou na dobírku je zpoplatněno částkou 80 Kč s DPH
11. Náklady na dodání zboží závisí na zvoleném způsobu dopravy a jsou uvedeny v objednávce Kupujícího a v potvrzení objednávky Obchodníkem. Pokud Kupující výslovně požádá o způsob dopravy, který není standardně nabízen Prodávajícím, nese dodatečné náklady a riziko přechází na Kupujícího okamžikem předání zboží zvolenému dopravci, v souladu s příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku.
12. Pokud je Obchodník podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené Kupujícím v objednávce, je Kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně Kupujícího nutné zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je Kupující povinen zaplatit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
13. Při převzetí zboží od přepravce je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoli vad toto bezodkladně oznámit přepravci. V případě zjištění porušení obalu nasvědčujícího neoprávněnému vniknutí do zásilky nemusí Kupující zásilku od přepravce převzít.
14. Obchodník vystaví Kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je přiložen k dodávanému zboží, nebo zaslán na email kupujícího.
15. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za náhodnou ztrátu, poškození či zničení zboží přechází na Kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
16. V případě, že si Kupující nepřevezme zboží do 7 dnů od opakovaného neúspěšného doručení, resp. opakované výzvy na doručení, je Obchodník oprávněn účtovat skladné ve výši:
- 25 Kč za každý den uskladnění pro personalizované zboží,
- a to až do maximálně 90 dnů od výzvy.
Po uplynutí této lhůty si prodávající vyhrazuje právo:
- zboží zlikvidovat nebo
- požadovat náhradu škody vzniklou z důvodu nepřevzetí zboží.
VI. Odstoupení od smlouvy
1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svou podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit i bez uvedení důvodu.
2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy představuje 14 dnů.
- ode dne převzetí zboží,
- ode dne převzetí poslední dodávky zboží, pokud je předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí,
- ode dne převzetí první dodávky zboží, pokud je předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.
3. Spotřebitel nemůže mimo jiné odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo provozovní prostory Obchodníka:
- pokud se jedná o výrobu na míru nebo podle požadavků (specifikací) spotřebitele,
- o poskytování služeb, pokud došlo k úplnému poskytnutí služby a poskytování služby začalo před uplynutím lhůty na odstoupení od smlouvy s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu pozbývá právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, pokud je podle smlouvy spotřebitel povinen zaplatit cenu,
- v dalších případech uvedených v § 1837 zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku (NOZ).
4. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí Kupující odeslat prohlášení o odstoupení v lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
5. Pro odstoupení od kupní smlouvy může Kupující využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný Obchodníkem. Odstoupení od kupní smlouvy zašle Kupující na emailovou nebo doručovací adresu Obchodníka uvedenou v těchto VOP. Obchodník potvrdí Kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře.
6. Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit Obchodníkovi zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Kupující nese náklady spojené s vrácením zboží Obchodníkovi, a to i v tom případě, pokud zboží vzhledem ke své povaze nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou.
7. Pokud odstoupí Kupující od smlouvy, vrátí mu Obchodník bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něj přijal, a to stejným způsobem. Obchodník vrátí Kupujícímu přijaté peněžní prostředky jiným způsobem pouze tehdy, pokud s tím Kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
8. Pokud Kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který Obchodník nabízí, vrátí Obchodník Kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
9. Pokud odstoupí Kupující od kupní smlouvy, není Obchodník povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Kupujícímu dříve, než mu Kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží Obchodníkovi odeslal.
10. Zboží musí vrátit Kupující Obchodníkovi nepoškozené, neopotřebované a neznečištěné.
11. Obchodník je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, nebo když výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Obchodník bezodkladně informuje Kupujícího prostřednictvím emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí v lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něj na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popř. způsobem určeným Kupujícím.
12. Pokud Kupující odstoupí od smlouvy, a nejde o uplatnění práva odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku v lhůtě podle ods. 2 tohoto článku, je Obchodník oprávněn účtovat si storno poplatek ve výši 20% z hodnoty objednávky. Storno poplatek slouží k pokrytí nákladů spojených se zpracováním objednávky, přípravou zboží nebo služeb a jiných nevratných výdajů.
VII. Práva z vadného plnění a reklamace
- Obchodník odpovídá Kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména Obchodník odpovídá Kupujícímu, že v době, kdy Kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany sjednaly, a pokud chybí sjednání, má takové vlastnosti, které Obchodník nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy Obchodníkem provedené,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití Obchodník uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakosti nebo provedení dohodnutého vzorku nebo předlohy, pokud byla jakost nebo provedení určeno podle dohodnutého vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
2. Pokud se vada projeví v průběhu 2 let od převzetí zboží Kupujícím, předpokládá se, že zboží mělo vadu již při jeho převzetí. To neplatí, pokud se prokáže opak nebo pokud je tento předpoklad neslučitelný s povahou věci nebo vady. Kupující je oprávněn uplatnit práva z odpovědnosti za vady, které se vyskytnou na spotřebním zboží v lhůtě dvaceti čtyř měsíců od jeho převzetí.
3. V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
- pokud jde o vadu, kterou je možné odstranit:
- bezplatné odstranění vady zboží opravou,
- výměnu zboží za nové zboží,
- pokud jde o vadu, kterou nelze odstranit:
- přiměřenou slevu z kupní ceny,
- odstoupit od smlouvy
5. Obchodník je povinen přijmout reklamaci v kterékoliv provozovně, ve které je přijetí reklamace možné, případně i v sídle nebo místě podnikání. Spotřebitel může reklamaci uplatnit také u osoby určené Obchodníkem. Pokud reklamaci spotřebitele vyřizuje osoba určená Obchodníkem, tato může reklamaci vyřídit pouze předáním opraveného zboží, jinak reklamaci postoupí na vyřízení Obchodníkovi. Obchodník je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom:
A) kdy spotřebitel právo uplatnil,
B) co je obsahem reklamace,
C) jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje,
D) potvrzení o datumu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání,
E) případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
6. Pokud spotřebitel uplatní reklamaci, Obchodník nebo jím pověřený zaměstnanec nebo určená osoba je povinen poučit spotřebitele o jeho právech vyplývajících z vadného plnění. Na základě rozhodnutí spotřebitele, které z práv vyplývajících mu z vadného plnění si uplatňuje, je Obchodník nebo jím pověřený pracovník nebo určená osoba povinen určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech nejpozději do tří pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména pokud se vyžaduje složité technické zhodnocení stavu zboží, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace včetně odstranění vady musí vyřídit ihned, přičemž v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později. Vyřízení reklamace včetně odstranění vady však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od kupní smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu zboží za nové zboží. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje moment, kdy dojde projev vůle spotřebitele (uplatnění práva z vadného plnění) Obchodníkovi.
7. Obchodník písemně, resp. prostřednictvím elektronické pošty informuje spotřebitele o výsledku reklamace, a to nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
8. Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, nebo pokud Kupující vadu sám způsobil.
9. V případě oprávněné reklamace má spotřebitel právo na náhradu přiměřeně vynaložených nákladů vzniknuvších v souvislosti s uplatněním reklamace, zejména nákladů na dopravu zboží na místo reklamace nebo opravy. Toto právo může spotřebitel uplatnit současně s reklamací u obchodníka, a to v lhůtě platné záruční doby podle příslušných právních předpisů. Náhrada nákladů se poskytuje pouze v případě, že reklamace byla oprávněná.
10. Volbu způsobu reklamace a jejího vyřízení, pokud je více možností, má Kupující.
11. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady upravuje reklamační řád prodávajícího.
VIII. Doručování
1. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
2. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Obchodník doručuje Kupujícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
IX. Mimosoudní řešení sporů
1. Spotřebitel má právo obrátit se na Obchodníka s žádostí o nápravu, pokud není spokojen se způsobem, jakým Obchodník vyřídil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že Obchodník porušil jeho práva. Spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního (mimosoudního) řešení sporu u subjektu alternativního řešení sporů podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, pokud Obchodník na žádost podle předcházející věty odpověděl zamítavě nebo na ni neodpověděl do 30 dnů ode dne jejího odeslání. Tímto není dotčena možnost spotřebitele obrátit se na soud.
2. Alternativním řešením sporu je postup subjektu alternativního řešení sporů, jehož cílem je dosažení smírlivého vyřešení sporu mezi stranami sporu. Příslušným subjektem je:
Česká obchodní inspekce: Česká obchodní inspekce Ústřední inspektorát – oddělení ADR Štěpánská 15 120 00 Praha 2 Email: adr@coi.cz Web: adr.coi.cz
3. Alternativní řešení sporů může využít pouze kupující – fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nekoná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a Obchodníkem, vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy nebo souvisejícího se spotřebitelskou smlouvou.
X. Osobní údaje
1. Informace o zpracování osobních údajů naleznete na webové stránce v sekci Zásady ochrany osobních údajů. Kupující bere na vědomí, že je povinen Obchodníkovi poskytnout osobní údaje ve správné a pravdivé formě a je také povinen informovat ho o každé změně svých osobních údajů. Kupující potvrzuje, že osobní údaje, které poskytl, jsou správné.
XI. Recenze
1. Návštěvník Internetového obchodu má možnost prohlížet si hodnocení Kupujících. Zobrazit si může Zákaznické recenze klientů Obchodníka. Recenze od našich klientů ověřujeme. Zveřejněná hodnocení pocházejí:
A) od klientů Obchodníka a jsou ověřena emailem Kupujícího. Kupující může být po doručení zboží požádán o zpětnou vazbu na průběh služeb a spokojeností se zbožím prostřednictvím emailu zaslaného na emailovou adresu objednatele. Samotná recenze se zadává do Google reviews.
2. Skutečnost, zda jsou recenze ověřené nebo neověřené, je uvedena u každé recenze.
3. Hodnocení se zobrazují v pořadí náhodně. Při recenzích obsah ponecháváme bez změny. Zveřejňujeme pouze vybrané recenze. Zveřejníme pouze komentáře, které obsahují relevantní informace o zboží a službách, a které ostatním zájemcům pomohou přijímat informovaná rozhodnutí a lépe porozumět produktu. Vyhrazujeme si právo nezveřejňovat recenze, které obsahují: osobní a jiné citlivé údaje, nadávky, urážlivé a hanlivé výrazy, či narážky, nevhodný nebo podvodný obsah, informace nesouvisející s produkty. Hodnocení mohou být pro účely publikování na web zkrácena a rovněž přeložena do cizího jazyka.
4. Obchodník se zavazuje na žádost Kupujícího jakoukoli jeho recenzi odstranit, pokud pošle žádost o její odstranění na adresu eshop@spzpodlozky.cz. Tuto emailovou adresu můžete použít i pokud máte jakékoli otázky ke zveřejněným recenzím.
XII. Závěrečná ustanovení
1. Veškerá sjednání mezi Obchodníkem a Kupujícím se spravují právním řádem Slovenské republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, strany se dohodly, že vztah se řídí právem Slovenské republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
2. Veškerá práva k webovým stránkám Obchodníka, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafiky, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží Obchodníkovi. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu Obchodníka.
4. Obchodník nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahu třetích osob do Internetového obchodu nebo v důsledku jeho použití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání Internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užívat programové vybavení nebo další součásti tvořící Internetový obchod a užívat Internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
5. Kupní smlouva včetně VOP je archivována Obchodníkem v elektronické podobě a není veřejně přístupná.
6. Znění VOP může Obchodník měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předcházejícího znění VOP.
7. Přílohou VOP je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy. Ke stažení na následující adrese:
https://www.spzpodlozky.cz/odstoupeni-od-smlouvy_reklamace.pdf